الخميس، 25 فبراير 2010

وداعاَ أيها الكسل ..




 من أنت أنت أيها الكسل؟!
لقد كنت أكرهك وما زلت
قتلتنى ودمرتنى ليس لا بل اجل
ماذا تود ان تخبرنى ؟؟ .. أتكرهنى؟؟
كم اود لو انك تكرهنى وتبعد عنى
وتتركنى .. تتركنى وحدى
غادرنى ارجوك .. ما زلت وسأظل اكرهك
هل ستسعد قلبى وتغادرنى فى يوم؟؟
هل ستبعد عنى وتمنع عندى كثرة الخمول والنوم؟؟
من اليوم .. أنا من درب وانت من آخر 
من اليوم .. إنقطعت علاقتى بك .. من اليوم
كم من فرصةٍ كان بيدى أن أنالها !!
كم من نجاحٍ كان بيدى أن أحققه !!
كم من نشاطٍ كان بى ودمرته !!
هل علمت ماذا فعلت بى ؟؟
هل علمت ما الذى جعلنى اكرهك ؟؟
كلمة اخيرة اوجهها إليك قبل فراقنا .. 
لا تذهب للطامحين الاقوياء مثلى ،، فقط ابحث عن الضعفاء مثلك
كى لا تقهر ذات يوم ..

وداعاَ أيها الكسل وداعاَ

EsRaA

هناك 6 تعليقات:

  1. ما شاء الله عليكِ إسراء ..

    خطاب جميل وحوار رائع ..

    ياليت كلنا نودع الكسل فعلا ،، ربنا يعينا جميعا ..

    سلمت أناملك وسلم إبداعك يا قمر ..

    تقبلي مروري مع حبي واحترامي ::

    منة ؛؛

    ردحذف
  2. مرورك متقبل ومش لازم الرُخَص يا ستى عشان خاطرك بس ^_^

    تسلمى يا منه ع كلامك الجميل ومرورك الرائع

    ردحذف
  3. جميلة جدا ياروأة وكلمات مختارة بدقة تسلم ايدك حبيبتي
    سمسمه

    ردحذف
  4. تسلمى انتى حبيبة قلبى على مرورك الجميل

    ردحذف
  5. امممممم
    طيب أنا مش هفتح لحد النهاردة بعدين يكون هو الكسل *_*
    لا لا طبعا بهزر أنا قوية جدا بيكوا ومعاكوا
    تسلمي إسراء على الكلام الجميل وبجد قلمك جدير بكل احترام
    خالص احترامي لكِ:
    مريم

    ردحذف
  6. احم احم
    انا مش شايفه السطر اللى فوق ده .. ايه ده ايه ده؟؟ مش عارفه اقرا كويس
    ^_^
    طبعا بتهزرى يا مريم انتى تقدرى تعمليها دا احنا كنا قمنا معاكى بالواجب ^_^

    منوره يا قمر

    ردحذف